divendres, 17 de gener del 2020




                                    PER TRETZE RAONS, SESSIÓ FINAL




El passat divendres, deu de gener, vam celebrar la sessió final de la segona lectura d’enguany. Quinze alumnes de 1r, 2n i 3r d’ESO ens vam reunir a l’Aula de 4tD i allà vam parlar de l’exitosa novel·la Per tretze raons de l’escriptor americà Jay Asher que la sèrie de homònima de Netflix ha fet encara més cèlebre.
Als professors que portem el Club de lectura ens preocupava el tema del llibre —el suïcidi d’una adolescent—. Però, potser per les sessions preliminars, per la capacitat de desdramatitzar de l’escriptor o pel criteri de l’alumnat participant, es va poder parlar amb naturalitat sense pors ni tabús.
Un factor que de ben segur també va influir va ser que, aquest cop, les conductores del Club de Lectura van ser dues alumnes de tercer d’ESO, i no cap escriptor ni professor. La Tese i l’Anna, l’Anna i la Tese, de manera magistral, van anar dirigint la conversa avançant capítol a capítol —sí, d’un en un— ja que a cada episodi introdueix un nou personatge.
Si va haver algunes discussions i punts de vista oposats no van ser vers el personatge principal: tots els lectors van coincidir en que no els hi cau gaire bé la protagonista.
Potser el que va frenar o desvirtuar una mica la sessió va ser que, per moments, no sabíem si estàvem parlant de la sèrie o del llibre. I és que alguns participants havien visionat els capítols de Netflix però no havien llegit la novel·la.
En qualsevol cas, i esperant que per a la propera sessió tothom s’hagi llegit el llibre, el balanç va ser positiu. Un indicador clar de l’èxit és que, en allargar-se la conversa sobre la història, les motivacions i els enigmes de la trama, no va donar temps a visionar un fragment de la sèrie com teníem previst.
Tempus fugit... Carpe diem. You know.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada